Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 6, 12 och 25%.

Betalningsalternativ

Swish, Payson, Klarna eller Förskottsbetalning

-Swish direktbetalning
Du betalar via swish till nr 123 084 5370. Kom ihåg att ange namn och ordernummer vid betalning.

- Payson
Med Payson kan du tryggt betala direkt med kort eller via din internetbank.

- Klarna AB (publ) Faktura
När du betalar via Klarna AB (publ) faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betalningstid - alltid 14 dagar

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Ladda ner dina fakturor från klarna.se

Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna AB (publ) behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna AB (publ) Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
 

Förskottsbetalning
Innebär att du betalar summan i förskott till vårt Bankgiro: 5804-5501
När vi fått in pengarna på kontot (tar ca 2-3 arbetsdagar innan vi ser dom) skickar vi din beställning.



Leveranstid
Snabba leveranser är vårt motto! Order, på produkter som finns i lager, mottagna före klockan 13.00 expedieras som regel samma dag. Vid stor orderanhopning, eller vid tillfälligt slut på varan så kan det ta lite längre tid. Om du är osäker om leveranstid så är du välkommen att höra av dig. 
Du kommer att få ett leveranskvitto via e-mail när vi skickat din beställning. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som Postpaket eller Varubrev.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
 

SMS-avisering
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.


Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

 

Ångerrätt, reklamation och returrätt
Vid beställning via Internet har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Returnerad vara måste vara oöppnad och oskadad samt orderbekräftelse bifogas returen. Varorna ska vara väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage. Transportskador
på grund av dåligt emballage debiteras dig som kund. Kontakta alltid Immunbutiken AB innan du sänder tillbaka varan. När vi mottagit paketet i retur återbetalar vi dina pengar. Frakt, returfrakt och kostnader för emballage står du som kund själv för, vi löser inte ut ofullständiga försändelser och
återbetalar inga fraktavgifter.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

 

 

GDPR - Dataskyddsförordningen

Den nya förordningen ger oss i uppgift att informera om att vi har register över våra kunder med de sedvanliga uppgifterna som namn, adress, mobilnummer, e-postadress samt köphistorik.

Dessa uppgifter behövs för att vi ska kunna fullfölja de köpeavtal vi har med dig som kund. Vill man som kund avsäga sig detta – att vara registrerad - ber vi er att kontakta oss för att bli borttagna från detta kundregister. Kontakta oss då på info@immun.se

 

 

Behandling av personuppgifter

Vem är personuppgiftsansvarig?

ImmunButiken AB är personuppgiftsansvarig för alla dina personuppgifter som behandlas inom ramen för ImmunButiken AB. Kontaktuppgifter till ImmunButiken AB finner du längst ned i dessa villkor.
 

Vilka uppgifter samlar vi in och behandlar?

Vi behandlar de personuppgifter som du lämnar till oss vid ditt köp, d.v.s. namn, leveransadress, e-postadress och mobilnummer. Om du anger personuppgifter till en annan person än dig själv när du gör ett köp hos oss ansvarar du för att vidarebefordra denna informationen om hur vi behandlar personuppgifter.
 

Vad är ändamålen med personuppgiftsbehandlingen?

Vi kommer att behandla dina personuppgifter för följande ändamål:

1. För att leverera beställda varor.
2. För att adressera nyhetsbrev med rabatterbjudanden till dig som kund.
3. För att underlätta eventuella reklamationer.

4. För att besvara frågor och göra uppföljningar efter kontakt med kundtjänst för ärenden som härrör till ditt köp behöver vi köphistoriken.
5. Till bokföring. För att kunna följa tillämplig lagstiftning, till exempel bokföringslagar.

 

Vad är den rättsliga grunden för personuppgiftsbehandlingen?

Vi anser att våra intressen att behandla kundens kontaktuppgifter för de ändamål som listas ovan överväger det integritetsintrång som du som kund utsätts för med anledning av behandlingen. Denna bedömning görs särskilt med anledning av att vi inte kan fullgöra våra skyldigheter enligt dessa villkor om inga kontaktuppgifter till kunden lämnas, och att så få personuppgifter som möjligt om kunden behandlas och detta endast för att fullgöra servicen kring köpen mellan ImmunButiken AB och kunden.
 

Hur länge sparas dina personuppgifter?

Vi raderar dina personuppgifter efter 2 år om de inte längre är aktuella eller nödvändiga eller när du begärt rättning eller radering.  
 

Vad har du för rättigheter?

Du har rätt att begära en kopia av samtliga personuppgifter som vi behandlar om dig.

Observera att huvuddelen av all kommunikation från ImmunButiken AB sker via E-post eller telefon. Du kan när som helst avregistrera dig från utskick. Detta kan du göra direkt genom en länk i våra utskick eller genom att kontakta oss.

Vill du korrigera de personuppgifter som vi behandlar om dig kan du kontakta ImmunButiken kundservice.

Kontaktuppgifter:
ImmunButiken AB tel. 0910-699017 eller E-mail info@immun.se

 

Drift & produktion: Wikinggruppen